Deklaracja Dostępności dla strony internetowej BIP Zakładu Usług Komunalnych w Żarkach.

Zakład Usług Komunalnych w Żarkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do http://zuk.zarki.wbip.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej: 2019-03-13.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-27.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-27.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Dokumentu zawierającego wynik przeglądu, badania lub audytu dostępności cyfrowej strony internetowej lub aplikacji mobilnej - https://wave.webaim.org/report#/http://zuk.zarki.wbip.pl/

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Katarzyna Pala, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 34 314 81 61. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Do budynku Zakładu prowadzą dwa wejścia jedno główne, którymi wchodzą interesanci a także wejście dla pracowników. W budynku jest również brama garażowa.

Wszystkie pomieszczenia do obsługi klientów znajdują się na parterze. W budynku nie ma windy.

Przed wejściem znajduje się podjazd dla osoby niepełnosprawnej. Osobie potrzebującej pomocy przy wejściu do budynku pomaga pracownik Z.U.K.

Zakład nie posiada toalety dostosowanej dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w języku Braillea, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.

Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma pętli indukcyjnej.

Brak możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego.

TytułTypRozmiarDodany przez
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznegopdf112.32 KBGrzegorz Franelak
Opis zmianDataOsobaPorównaj
Artykuł został utworzony. sobota, 27 marzec 2021 20:35 Grzegorz Franelak
Artykuł został zmieniony. sobota, 27 marzec 2021 20:38 Grzegorz Franelak Porównaj
Artykuł został zmieniony. sobota, 27 marzec 2021 20:41 Grzegorz Franelak Porównaj
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
sobota, 27 marzec 2021 20:44 Grzegorz Franelak Porównaj
Artykuł został zmieniony. sobota, 27 marzec 2021 20:49 Grzegorz Franelak Porównaj